PIC-RAT integrációs modell
A PIC-RAT integrációs modell segítségével el lehet különíteni, hogy milyen módón lehet a technológiát bevinni a tanórára.
PIC-RAT modell
PA = a diák passzív, a tanár kiterjeszt: zanza.tv
Ezt az oldalt szerintem bármelyik évfolyammal meg lehet csinálni az óra keretén belül, megnézzük a rövid, pár perces videót, majd ehhez csoportban feladatokat vagy azt az utasítást kapnák, hogy a videó után meséljék el a társuknak, hogy miről szólt. Ezzel motiváljuk őket arra, hogy figyeljenek oda. Ezt ugyan technológia nélkül is meglehet csinálni úgy, hogy a tanár mondja el, de érdekesebb lehet a diákok számára is, hogy végre nem a pedagógus beszél, valamint a videóban képek, illusztrációk is vannak, amik méginkább megkönnyítik az anyag megértését.
PT = passzív, átalakít: Google Street View
Bármilyen korú gyerek számára érdekes lehet, hogy eljuthat, akárcsak virtuálisan is egy egzotikusabb helyre, városba. Ez az online világ nélkül nem kivitelezhető, hiszen a tanár nem tudja elvinni a gyerekeket Mikszáthfalvára, ami a mai Szlovákia területén fekszik De a technológia segítségével könnyen prezentálni tudja, hogy mi az a környezet, ami ilyen nagy hatással volt Mikszáth novelláira. Ma már kell a gyerekek számára, hogy lássák a dolgokat, hogy megfogható legyen számukra és ez az applikáció erre tökéletes.
IA = interaktív, kiterjeszt: okosdoboz
A játékos feladatok minden évfolyamot hasonlóan megmozgatnak, csak a koruknak megfelelő erősségűt kell adni. Például kiválasztani, hogy József Attila költészetére mi jellemző, jelöljék be. Az okosdobozban lévő játékokat megtudnák csinálni a tanárok is vagy a könyvben keresni hasonló feladatot, de így, az okostábla segítségével nem válik olyan monotonná az óra. Egyedül megcsinálják a feladatot, majd az okostáblánál bejelölik az általuk választottakat.
IT = interaktív, átalakít: LearningApps.org
Ezen a felületen, olyan feladatok vannak, amiket már a modern technika nélkül nem lehet megcsinálni. Ezekhez a játékos feladatokhoz pont ezért szükséges is lenne, hogy minden diák előtt ott legyen a tablet vagy laptop és tudja maga csinálni őket. Illetve a gyerekek mondják a jó megoldást a tanár pedig csinálja az interaktív táblánál. Sokkal élvezetesebb viszont, ha maga csinálja a diák, mert akkor ő gondolkodik a feladaton és így egyfajta sikerélményt él meg.
A modell megértéséhez itt van egy kis rövid videó:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése