Szófelhő
Szófelhőt könnyen lehet gyártani az interneten, ha ismerjük a megfelelő oldalakat. Ezeket persze szintén meglehet csinálni két kézzel, de online sokkal időtakarékosabb és igényesebb munkát is kapunk.
Alkalmazási ötletek:
1. Általános iskolában lehet olyan játékos feladatot csináltatni a gyerekekkel, hogy az éppen következő író vagy költővel kapcsolatban csinálok egy szófelhőt, amibe az irodalmi személyre jellemző kulcsszavakat írtam bele. Rá kell jönniük kiről van szó. A PIC-RAT modell alapján ez egy aktív, kiterjesztő feladat lenne.
2. Hasonlóképpen meglehet csinálni ezt úgy is, hogy egy műre jellemző kulcsszavakból építem fel a szófelhőmet. Ezt szintén általános iskolás gyerekekkel ajánlom inkább. A szavak segítségével össze lehet foglalni, hogy mit tanultunk az adott műről. Párban el kell mesélniük egymásnak, az adott szavak segítségével, mit tudnak a fenn említett műről. Akár a szófelhő alakját formázhatjuk egy a műre jellemtő szimbólummá. Aktív, kiterjesztő feladat.
3. Történelem órán is lehet használni évszám vagy fogalom gyakorlásánál. Tíz évszámból szófelhőt készítek és a diákoknak az a feladatuk, hogy párban írják le a hozzájuk kapcsolódó eseményeket. Ezt a feladatot bármelyik korosztállyal el lehet végeztetni. Aktív és kiterjesztő. A gyerekek játékosabban tanulják meg az évszámokat és lehetséges, hogy így könnyebben meg is jegyzik, mert tudják kötni valamihez.
4. Nyelvtan órán mikor a nyelvjárásokat kezdjük el tanulni, lehet készíteni órára, olyan szófelhőt, ami tájszavakat tartalmaz. A gyerekeknek el kell olvasni őket és tippelniük kell, vagy ha tudják elmondaniuk, melyik szó, melyik nyelvjárásra jellemző. Aktív, kiterjesztő részre példa ez a feladat. de általános iskolába, vagy gimnáziumban, amikor ezt tanuljuk, véleményem szerint lehet alkalmazni.
1. Általános iskolában lehet olyan játékos feladatot csináltatni a gyerekekkel, hogy az éppen következő író vagy költővel kapcsolatban csinálok egy szófelhőt, amibe az irodalmi személyre jellemző kulcsszavakat írtam bele. Rá kell jönniük kiről van szó. A PIC-RAT modell alapján ez egy aktív, kiterjesztő feladat lenne.
Mikszáth Kálmán
2. Hasonlóképpen meglehet csinálni ezt úgy is, hogy egy műre jellemző kulcsszavakból építem fel a szófelhőmet. Ezt szintén általános iskolás gyerekekkel ajánlom inkább. A szavak segítségével össze lehet foglalni, hogy mit tanultunk az adott műről. Párban el kell mesélniük egymásnak, az adott szavak segítségével, mit tudnak a fenn említett műről. Akár a szófelhő alakját formázhatjuk egy a műre jellemtő szimbólummá. Aktív, kiterjesztő feladat.
3. Történelem órán is lehet használni évszám vagy fogalom gyakorlásánál. Tíz évszámból szófelhőt készítek és a diákoknak az a feladatuk, hogy párban írják le a hozzájuk kapcsolódó eseményeket. Ezt a feladatot bármelyik korosztállyal el lehet végeztetni. Aktív és kiterjesztő. A gyerekek játékosabban tanulják meg az évszámokat és lehetséges, hogy így könnyebben meg is jegyzik, mert tudják kötni valamihez.
4. Nyelvtan órán mikor a nyelvjárásokat kezdjük el tanulni, lehet készíteni órára, olyan szófelhőt, ami tájszavakat tartalmaz. A gyerekeknek el kell olvasni őket és tippelniük kell, vagy ha tudják elmondaniuk, melyik szó, melyik nyelvjárásra jellemző. Aktív, kiterjesztő részre példa ez a feladat. de általános iskolába, vagy gimnáziumban, amikor ezt tanuljuk, véleményem szerint lehet alkalmazni.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése