Digitális történetmesélés

A mai digitális világban már szinte minden megtalálható a világhálón, így nem véletlen, hogy a diákok is szinte egyszerre az internet segítségét kérik a házi feladatukhoz vagy a dolgozat sikeres abszolválásához. Ha irodalomból el kell olvasniuk egy művet és feladatot kapnak hozzá, nagyon gyakran inkább elolvassák egy mű zanzásított változatát, a kérdésekre a választ pedig megkeresik a Google segítségével. 

Azonban ezek a videók, anyagok nem feltétlenül rosszak, sőt hasznosak is lehetnek, ahhoz, hogy a diák talán hosszútávra is megjegyezze a mű tartalmát, esetleg mondanivalóját is. Ehhez pedig nagy segítség lehet a digitális történetmesélésre, amire láthatunk is példát a linkre kattintva:

Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde


Pedagógusként viszont ösztönözni tudjuk a diákokat arra, hogy ők maguk is próbálkozzanak meg ilyen digitális történetmesélés elkészítésére. Ezáltal közösen, játékosan tudják feldolgozni az adott művet. Jól érzik magukat, rengeteg kompetenciát fejlesztenek, többek között az együttműködési, kommunikációs készség, valamint a kreativitásuk is fejlődik és még a tananyaggal is foglalkoznak. Én most Mikszáth Kálmán novelláinak feldolgozására hoztam egy kis feladatot ehhez a módszerhez kapcsolódóan.
Mielőtt vennénk Mikszáthot az osztályban alkotnánk ötfős csapatokat és még a tanórán minden csapat választana magának "A jó palócok", illetve a "Tót atyafiak" novelláskötetből egy-egy novellát. A feladatuk pedig az, hogy meséljék el digitálisan ezeket a történeteket. Lehet ez videó, prezi képekkel, videókkal, filmekkel, nincs különösebb kikötés, szárnyalhat a fantáziájuk. Erre két hetet kapnának. Majd ha letelt az idejük, mindegyik csoport bemutatja a saját munkáját a tanórán. Ezek később is jól jönnek majd nekik segítségül, ha például dolgozatra kell belőle felkészülniük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések